maj 24, 2016 2:36 pm

Vi starter hold efter sommerferien der er stadig ledige pladser.

Træn mindfulness hos Grenå Fysioterapi:

Mindfulness Baseret Stress Reduktion (MBSR) kan hjælpe dig til skabe mere fysisk og mental ro og balance i dit liv – og til at afhjælpe stress, smerter eller stressrelaterede symptomer.

Underviser: Ann Ostenfeld-Rosenthal

Læs mere på hjemmesiden under behandling – mindfulness eller spørg i receptionen.

Lidt info:

Mindfulness Baseret Stress Reduktion
– nu som forløb ved Grenå Fysioterapi

’Du kan ikke stoppe bølgen, men du kan lære at surfe på den.’ Jon Kabat-Zinn

MBSR (Mindfulness Baseret Stress Reduktion) er en videnskabeligt dokumenteret metode, der er udviklet til at afhjælpe stress, depression, smerter, angst, kroniske lidelser samt stressrelaterede symptomer som for eksempel søvnbesvær, koncentrationsbesvær, hovedpine, uro m.m. Alle kan imidlertid have glæde af programmet: at træne mindfulness kan være en hjælp til at håndtere livets mange udfordringer i en ofte hektisk hverdag; til at være mere nærværende og få mere ro og balance i sit liv. Metoden er udviklet af Dr. Jon Kabat-Zinn, Center for Mindfulness, University of Massachussetts’ Medical School i 1979.
Forløbets indhold:
I forløbet ved Grenå Fysioterapi arbejder vi med mindfulness som en mentaltræning, der styrker evnen til at være mere tilstede i vores liv og til at være sammen med os selv på en accepterende, venlig og konstruktiv måde – også når livet er svært. Vi sætter bl.a. fokus på, hvordan vi via træningen i mindfulness kan lære at tage ansvar for eget helbred og velvære – og efterhånden at skabe mental ro, klarhed, overskud og mere livsglæde.

Praktisk:
MBSR programmet strækker sig over 9 uger med ugentlige sessioner af 3 timers varighed samt en 6-timers ”fordybelsesdag” (gang nr. 7). Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage i forløbet. Udbyttet af forløbet hænger dog nært sammen med den enkeltes indsats, så det er vigtigt at være motiveret til at lave det daglige hjemmearbejde på ca. 45 min. mellem hver session.

Underviser: Ann Ostenfeld-Rosenthal. Læs mere her: www.mindfulnessdjursland.dk